Рухаючись під кайтом, райдер то наближається до лінії напрямку вітру, то віддаляється від неї. Таким чином ми бачимо різні курси – кути між відрізками траєкторії кайтера та шляхами пересування повітряних мас.
Залежно від того, з якого боку дме вітер, райдер рухається своїм курсом правим або лівим галсом. Коли кайтер не рухається, вітер дме йому в спину, тож на правому галсі райдер підставляє вітру правий бік, на лівому – лівий (бордер частково, лижник повністю).
Різновиди курсів пересування кайта
Райдери час від часу змінюють курси, “вирізаючись” вище на вітер або “зливаючись” нижче за вітром.
У сучасній загальноприйнятій теорії вітрильників їх п’ять:
- фордевінд;
- бакштаг;
- галфвінд;
- бейдевінд;
- левентік (радше положення, ніж курс).
Хоча вони так докладно не розглядаються в курсі навчання кайтсерфінгу, ознайомитися з ними не завадить. Майже всі їхні назви походять з голандської мови, крім левентіку: le vent – це вітер французькою.
Коли райдер рухається курсом фордевінд, вітер дме йому в спину (ніби підштовхуючи купол уперед). На перший погляд це найпростіший спосіб катання – з попутним вітром. Однак, на фордевінді райдеру важче пришвидшитись, оскільки він за інерцією заїжджає під кайт, а це загрожує провисанням строп і падінням кайта. А коли сила вітру слабшає, опір повітря ще помітніший: кайт дуже неохоче летить уперед.
На курсі бакштаг райдер прямує нижче за вітром під кутом (повітряні маси направляються під кутами 100-170 градусів).
Курс, який називається галфвінд, є рухом кайтера перпендикулярно вітровій лінії – як то кажуть, “в піввітру”.
А бейдевінд – під кутом проти вітру.
Левентік – прямо проти вітру. Але, оскільки такий рух неможливий, правильніше говорити, що це положення, а не курс.
Ну а якщо треба рухатися на вітер, виконується лавірування — рух курсом бейдевінд змінними галсами. Виглядає це своєрідним зигзагом. І треба мати на увазі, що вітрильники, на відміну від кайтерів, і пересування змійкою вниз за вітром теж можуть називати лавіруванням (бо рухаються не прямо фордевінд, а змінними бакштагами).